Wilkołak
The Sims
Wilkołak tak naprawdę nie odgrywa tu żadnej roli. W dodatku The Sims: Abrakadabra Sim, jedynie może użyć zaklęcia "Piękna lub Bestia", a następnie wybrać skórę wilkołaka, by stać się nim, jednak będzie to tylko Sim wyglądający jak wilkołak. Nie będzie miał żadnych specjalnych opcji, nie będzie mógł wyć do księżyca, ani nie będzie mógł zachowywać się jak wilkołak. Będzie się zachowywał jak zwykły Sim, a gdy urok przeminie na powrót będzie wyglądał normalnie.
The Sims 2
Tu wilkołak pojawia się tak naprawdę po raz pierwszy, Sim może nim zostać. Aby tak się stało należy otoczyć dom Sima różnorakimi drzewami, iglastymi oraz liściastymi, a najlepiej - stworzyć mały lasek koło domu, gdyż Wilkołaki lubią duże zalesienie. Do stania się wilkołakiem potrzebny jest dodatek "Zwierzaki". (Wilki pojawiają się też częściej jeśli w domu jest małe dziecko lub niemowlę).
Gdy lasek jest gotowy, należy poczekać aż przywódca stada odwiedzi naszych Simów. Należy go wyczekiwać pomiędzy godziną 22.00, a 1.00. Gdy już przyjdzie, należy zaprzyjaźnić z nim Sima, aby tak się stało, wilkołak będzie musiał odwiedzić naszego Sima kilka razy. Gdy już Sim się z nim zaprzyjaźni, wilkołak ukąsi go sam, jednak czasem aby tak się stało Sim musi pobawić się z nim w ciuciubabkę.
Szybszym sposobem na przemianę Sima w wilkołaka jest użycie kodu testingCheatsenabled true. Po wpisaniu kodu klikamy na skrzynkę pocztową z wciśniętym Shift'em, szukamy opcji Leader of the Pack, a następnie wybieramy ją. Gdy już pojawi się w naszej rodzinie brązowy/czarny wilk o świecących żółtych oczach każemy Simowi dokonać z nim dowolną interakcję. Następnie wybieramy przywódcę stada i przesuwamy pasek znajomości jego i danego Sima na 100%. po jakimś czasie powinien nas ukąsić. Można też dodać go do rodziny za pomocą tego samego kodu i wpisać kod kontrolujący zwierzki i kazać mu ukąsić naszego sima.
The Sims 3
Tutaj wilkołak pojawił się w dodatku do gry The Sims 3, w The Sims 3: Nie z Tego Świata. Z wyglądu różni się od swoich poprzedników. Nie obrasta cały sierścią, jednak ma tak samo przerażające, świecące, żółte oczy. Możemy także wybrać ilość owłosienia wilkołaka. Dodatkową możliwością wilkołaka jest zdolność przemiany w wilkołaka w dowolnym momencie oraz (częściowe) panowanie nad zwierzęcymi instynktami. Wilkołaki w The Sims 3 były inspirowane nadnaturalnymi stworzeniami z serialu dla młodzieży - ''Teen Wolf - Nastoletni Wilkołak''.
Simorośl
The Sims 2
Simorośle mają zieloną skórę i liście zamiast włosów. Dostają także dodatkowe ubranie uszyte z liści. Simorośle mogą mieć dzieci nie tylko przez "staranie się o dziecko", ale mogą także sami wyhodować dzieciorośl. I to w kilka sekund. Bez względu na posiadaną rangę ogrodnictwa mają dostępną opcję rozmowy z roślinami, która błyskawicznie polepsza stan tychże roślin.
The Sims 3
Simorośl została pokazana w dzienniku producenta. W przeciwieństwie do tej z The Sims 2, nie musimy opryskiwać dziesiątek grządek. Simorośl ma tylko cztery potrzeby, głód i pęcherz zostały zredukowane. Potrzebą wody (nazwaną Podlej) zastąpiono higienę, którą uzupełnia się poprzez prysznice, pływanie, wchłanianie kałuż, stanie na deszczu (dzięki Cztery pory roku) oraz wpadnięcie w pułapkę parową.
Simorośl uzyskana drugim sposobem przechodzi przez wszystkie etapy życiowe. Ma cztery fryzury po dwie dla każdej płci: jedną jako dziecko oraz drugą dla etapów nastolatka i dalej; cztery stroje: liściową pieluszkę dla małego dziecka, wspólny strój dla chłopca i dziewczynki na poziomie dziecka oraz jeden dla mężczyzny i jeden dla kobiety na etapach nastolatka, młodego dorosłego itd.
Simorośl szybciej rozwija umiejętności ogrodnicze oraz naukowe. Posiada specjalny system okazywania uczuć za pomocą "pocałunków", a za dnia potrafi zakopać się w ziemi i fotosyntetyzować, co uzupełnia potrzeby energii oraz wody. Podczas chodu zostawia za sobą białe kwiatki i zielone listki.
The Sims 4
Maszyna do lodów z The Sims 4: Kuchnia na wypasie pozwala Simowi na przygotowanie lodów o smaku materia roślinna. Po ich spożyciu otrzyma wygląd typowy dla simorośli, a także nastrójnik, który będzie zachęcał do spędzania czasu na zewnątrz oraz relaksowania się w wodzie. Jest to efekt tymczasowy, który nie wpływa na zmianę fryzury, stroju ani potrzeb Sima.
Aktualizacja wiosenna z 13 kwietnia 2017 roku wprowadziła wyzwanie sezonowe trwające do 4 maja, a wraz z nim możliwość stania się simoroślą po zjedzeniu zakazanego owocu. Aby go otrzymać, należy najpierw zebrać magiczne fasolki od simorośli spacerujących po mieście. W zależności od ich bieżącego nastroju nasz Sim dostanie jedną z sześciu fasolek odpowiadających różnym emocjom (smutek, rozbawienie, złość, pewność siebie, flirt i zawstydzenie). Kiedy zgromadzi wszystkie fasolki, musi zadzwonić do Jasmine Holiday i poprosić ją o pniak, w którym je umieści (jest on również dostępny w trybie budowania, w kategorii z roślinami). Po podlaniu pień przemieni się w magiczne drzewo z portalem do świata, w którym można znaleźć nowe nasiona, rzadkie obiekty oraz zakazany owoc.
Po spożyciu zakazanego owocu nasz Sim na 5 dni staje się simoroślą (okres ten można przedłużyć, zjadając kolejne owoce). Potrzeba korzystania z toalety zostaje zastąpiona pragnieniem, które można zaspokoić piciem wody, kąpielą w wannie oraz pływaniem w basenie. Podczas przebywania na słońcu (co zaspokaja również głód i sprawia, że Sim zaczyna świecić się jasnym blaskiem) lub w wodzie simorośle otrzymują specjalne nastrójniki, które poprawiają im nastrój. Umiejętność ogrodnictwa rośnie szybciej u Simów tej rasy.
Wampir
The Sims
Wampiry tak naprawdę tu nie występują, nawet w dodatku The Sims: Abrakadabra. Pojawia się w nim jedynie Wampirzyca Wika, która jest NPC, sprzedawczynią w Abrakadabrowie.
Wampirem można stać się jedynie za pomocą zaklęcia. Tylko dorośli, którzy dobrze panują nad urokiem Piękna czy Bestia, mogą przemienić się w wampiry, jednak tylko z wyglądu, ponieważ tacy Simowie nie mają żadnych specjalnych opcji, np. nie mogą ukąsić Sima w szyję ani zmieniać się w nietoperza.
The Sims 2
1. Wampira można spotkać od 19.00 do 6.00 w restauracji na przedmieściu. Najpierw musisz z nim się zaprzyjaźnić (długo to trwa, ponieważ wampir trudno podnosi swój pasek związku stałego, lecz gdy już to zrobisz, może cię ukąsić). Gdy się wprowadzi, kliknij na niego, a potem na Sima/Simkę, która ma się stać wampirem. Trzeba poszukać opcji Ukąś w szyję i kliknąć na nią. Twój Sim jest wampirem. Jeśli chcesz, by Simka miała dziecko z wampirem, odbywa się to w tradycyjny sposób, tyle że dziecko będzie zwykłym Simem. Może zostać wampirem, będąc nastolatkiem.
2. Musisz wpisać kod boolprop testingCheatSenabled true i kliknąć (trzymając Shift) na wybranego Sima. Szukaj opcji Make Vampire, klikając opcję więcej.
Cechy wampira:
- Zamiana w nietoperza
- Skradanie się
- Spanie w trumnie
- Wieczne życie.
Wady:
- wampir nie może wyjść na słońce
- od godz. 6.00 do 19.00 musi spać w trumnie.
The Sims 3
W trzecim dodatku do The Sims 3 wampiry są o wiele bardziej dopracowane, bardziej realistyczne i umiejętne, choć zostały pozbawione niektórych funkcji. Pierwszą istotną różnicą jest wygląd zewnętrzny. W The Sims 3: Po Zmroku wampiry mają błyszczące oczy, mniej widoczne na pierwszy rzut oka kły oraz bladą skórę, a także bliznę w miejscu ukąszenia. Kolejna zmiana to brak możliwości transformacji w nietoperza. W zamian za to umożliwiono im czytanie w myślach oraz szybkie poruszanie się po zapadnięciu zmierzchu. Wampiry uzyskały możliwość wychodzenia na słońce, jednak jeśli Sim-wampir będzie przebywał na nim dłużej niż 3 godziny, lekko oparzy się, jednak nie umrze, najwyżej może omdleć. Czytanie myśli oraz urok osobisty prawdopodobnie są zaczerpnięte ze Zmierzchu (Edward Cullen czyta w myślach, Jasper Hale potrafi manipulować emocjami i je odczuwać). Pojawiło się też specjalne łóżko-ołtarz, z którego mogą korzystać jedynie wampiry. Lewitują wtedy nad ołtarzem, a świeczki umieszczone na nim zapalają się. Wampir może umrzeć z pragnienia, wtedy jego duch jest czarny, a serce pulsuje czerwonym światłem.
The Sims 4
W tej części gry powstał pakiet skupiający się na wampirach. Plazmopijcę można stworzyć od razu w CAS albo poprosić o przemianę innego wampira. Nowością w czwartej części są dwie wampirze formy: normalna (ta, w której Sim będzie poruszał się na co dzień) oraz mroczna (przyjmowana np. podczas sparringów). Obydwie można zmieniać w dowolnej chwili, klikając na Sima lewym przyciskiem myszy i wybierając formę. Wampiry są pozbawione trzech potrzeb: głodu, pęcherza oraz energii. Potrzeba żywienia została zastąpiona Pragnieniem, które można zaspokoić na kilka możliwości: wyhodować owoce plazmowe, kupić pakiety plazmy, wyssać krew z Sima lub poprosić o pozwolenie wyssania z niego krwi. Energia została zastąpiona Wampirzą Mocą, którą możemy regenerować poprzez sen i mroczną medytację. Ta potrzeba pozwala nam wykorzystywać nadnaturalne moce do określonego momentu oraz przebywać na słońcu, dopóki pasek się nie skończy. Gdy Sim poprosi o przemianę, a wampir się zgodzi, dostanie on ofertę wypicia jego krwi. Wtedy naszego Sima będą przez trzy dni nękać bóle brzucha, zanik apetytu oraz wymioty po jedzeniu, aż w końcu przemieni się w plazmopijcę.
Wampirze rangi:
Każdy wampir może wzbić się na wyższy poziom w swoim genealogicznym otoczeniu. Dzięki zdobywaniu doświadczenia poprzez sparringi czy pogłębianie wiedzy o wampirologii nasze postacie mogą awansować, przez co mogą zakupić pięć nowych cech oraz wybrać 2/3 słabości. Rang jest 5, a są to:
- Wampirzy podlotek – ten wampir jest dość słaby.
- Niższy wampir – przygoda z dążeniem do władzy dopiero się zaczyna.
- Wyższy wampir – teraz każdy jest łasy władzy.
- Wampirzy mistrz – cel jest już prawie na wyciągnięcie ręki!
- Wielki mistrz – władza jest już w twoich rękach!
Kosmita
The Sims 2
Już na początku gry można spotkać kosmitów i ich potomków. W Dziwnowie mieszka rodzina Kowal, w której jeden z Simów jest kosmitą i posiada dzieci - jednego półkosmitę i dwie "pełne" kosmitki (w skrzyni rodzin; Jedynacy).
W tym samym otoczeniu mieszkają również bracia Dziwacy, z których jeden jest w kosmicznej ciąży. W Miłowie zaś żyją siostry Kaliente, które mają pozaziemskiego dziadka. Z kolei w skrzyni rodzin Nowej Politechniki z The Sims 2: Na studiach także można znaleźć kosmitkę – Stellę Terrano.
The Sims 3
Kosmici pojawiają się w The Sims 3 w dodatku Cztery pory roku. W tej części znacznie zwiększono rolę i możliwości kosmitów, na przykład dodając im możliwość ingerencji w pogodę.
Ślady obecności:
Kosmici pojawiają się w nocy, nie zakłócając dnia zwykłemu Simowi, niezainteresowanemu życiem pozaziemskim, celem zbadania planety, przedmiotów na niej występujących i przeprowadzenia misji wywiadowczych — czasem nawet zostawiają ślady swojej obecności. Jeśli na niebie występują migoczące anomalie i słychać dźwięk podobny do tego wydawanego przez dzwonki wiatrowe, jest możliwe, że w okolicy znajduje się kosmita i unoszące się nad nim UFO.
Z czasem przybysze z kosmosu nabiorą śmiałości i mogą zdecydować się na przeprowadzanie eksperymentów na Simach - kosmici obudzą ich w środku nocy, wywabią na zewnątrz a następnie porwą. Nie wiadomo, co dzieje się z Simami w czasie porwania, wracają one jednak do domu — znerwicowane, z niejasnymi
wspomnieniami, ogarnięte paranoją.
The Sims 4
Takich kosmitów jeszcze nie było! Ich skóra może mieć od białej przez niebieską, różową po zieloną barwę. Kosmici otrzymali także możliwości kamuflażu oraz własną planetę - Sixam.