Wampir
The Sims
Wampiry tak naprawdę tu nie występują, nawet w dodatku The Sims: Abrakadabra. Pojawia się w nim jedynie Wampirzyca Wika, która jest NPC, sprzedawczynią w Abrakadabrowie.
Wampirem można stać się jedynie za pomocą zaklęcia. Tylko dorośli, którzy dobrze panują nad urokiem Piękna czy Bestia, mogą przemienić się w wampiry, jednak tylko z wyglądu, ponieważ tacy Simowie nie mają żadnych specjalnych opcji, np. nie mogą ukąsić Sima w szyję ani zmieniać się w nietoperza.
The Sims 2
1. Wampira można spotkać od 19.00 do 6.00 w restauracji na przedmieściu. Najpierw musisz z nim się zaprzyjaźnić (długo to trwa, ponieważ wampir trudno podnosi swój pasek związku stałego, lecz gdy już to zrobisz, może cię ukąsić). Gdy się wprowadzi, kliknij na niego, a potem na Sima/Simkę, która ma się stać wampirem. Trzeba poszukać opcji Ukąś w szyję i kliknąć na nią. Twój Sim jest wampirem. Jeśli chcesz, by Simka miała dziecko z wampirem, odbywa się to w tradycyjny sposób, tyle że dziecko będzie zwykłym Simem. Może zostać wampirem, będąc nastolatkiem.
2. Musisz wpisać kod boolprop testingCheatSenabled true i kliknąć (trzymając Shift) na wybranego Sima. Szukaj opcji Make Vampire, klikając opcję więcej.
Cechy wampira:
- Zamiana w nietoperza
- Skradanie się
- Spanie w trumnie
- Wieczne życie.
Wady:
- wampir nie może wyjść na słońce
- od godz. 6.00 do 19.00 musi spać w trumnie.
The Sims 3
W trzecim dodatku do The Sims 3 wampiry są o wiele bardziej dopracowane, bardziej realistyczne i umiejętne, choć zostały pozbawione niektórych funkcji. Pierwszą istotną różnicą jest wygląd zewnętrzny. W The Sims 3: Po Zmroku wampiry mają błyszczące oczy, mniej widoczne na pierwszy rzut oka kły oraz bladą skórę, a także bliznę w miejscu ukąszenia. Kolejna zmiana to brak możliwości transformacji w nietoperza. W zamian za to umożliwiono im czytanie w myślach oraz szybkie poruszanie się po zapadnięciu zmierzchu. Wampiry uzyskały możliwość wychodzenia na słońce, jednak jeśli Sim-wampir będzie przebywał na nim dłużej niż 3 godziny, lekko oparzy się, jednak nie umrze, najwyżej może omdleć. Czytanie myśli oraz urok osobisty prawdopodobnie są zaczerpnięte ze Zmierzchu (Edward Cullen czyta w myślach, Jasper Hale potrafi manipulować emocjami i je odczuwać). Pojawiło się też specjalne łóżko-ołtarz, z którego mogą korzystać jedynie wampiry. Lewitują wtedy nad ołtarzem, a świeczki umieszczone na nim zapalają się. Wampir może umrzeć z pragnienia, wtedy jego duch jest czarny, a serce pulsuje czerwonym światłem.
The Sims 4
W tej części gry powstał pakiet skupiający się na wampirach. Plazmopijcę można stworzyć od razu w CAS albo poprosić o przemianę innego wampira. Nowością w czwartej części są dwie wampirze formy: normalna (ta, w której Sim będzie poruszał się na co dzień) oraz mroczna (przyjmowana np. podczas sparringów). Obydwie można zmieniać w dowolnej chwili, klikając na Sima lewym przyciskiem myszy i wybierając formę. Wampiry są pozbawione trzech potrzeb: głodu, pęcherza oraz energii. Potrzeba żywienia została zastąpiona Pragnieniem, które można zaspokoić na kilka możliwości: wyhodować owoce plazmowe, kupić pakiety plazmy, wyssać krew z Sima lub poprosić o pozwolenie wyssania z niego krwi. Energia została zastąpiona Wampirzą Mocą, którą możemy regenerować poprzez sen i mroczną medytację. Ta potrzeba pozwala nam wykorzystywać nadnaturalne moce do określonego momentu oraz przebywać na słońcu, dopóki pasek się nie skończy. Gdy Sim poprosi o przemianę, a wampir się zgodzi, dostanie on ofertę wypicia jego krwi. Wtedy naszego Sima będą przez trzy dni nękać bóle brzucha, zanik apetytu oraz wymioty po jedzeniu, aż w końcu przemieni się w plazmopijcę.
Wampirze rangi:
Każdy wampir może wzbić się na wyższy poziom w swoim genealogicznym otoczeniu. Dzięki zdobywaniu doświadczenia poprzez sparringi czy pogłębianie wiedzy o wampirologii nasze postacie mogą awansować, przez co mogą zakupić pięć nowych cech oraz wybrać 2/3 słabości. Rang jest 5, a są to:
- Wampirzy podlotek – ten wampir jest dość słaby.
- Niższy wampir – przygoda z dążeniem do władzy dopiero się zaczyna.
- Wyższy wampir – teraz każdy jest łasy władzy.
- Wampirzy mistrz – cel jest już prawie na wyciągnięcie ręki!
- Wielki mistrz – władza jest już w twoich rękach!