The Sims 2
The Sims 2 – komputerowa gra symulacyjna, będąca drugą częścią serii The Sims. Gra została opracowana przez firmę Maxis i jednego z jej założycieli, programistę oraz projektanta gier Willa Wrighta, a wydana przez Electronic Arts 14 września 2004 roku. Już w ciągu dziesięciu dni od tej daty biła rekordy sprzedaży, oszacowano, że było to ponad milion kopii, tym samym stała się wówczas najbardziej dochodowym tytułem w historii firmy.
Tworzenie nowego Sima
Dzięki rozbudowanemu interfejsowi tworzenia Simów i mnogości przeróżnych opcji możemy:
w dowolny sposób zmieniać – jego rysy twarzy, fryzurę, kolor włosów i oczu, tuszę, karnację oraz makijaż i brwi
określić wiek – małe dziecko, dziecko w wieku szkolnym, nastolatek, student (z dodatkiem The Sims 2: Na Studiach), dorosły lub emeryt
wybrać ozdobne dodatki – okulary, a z dodatkiem The Sims 2: Podróże też kolczyki (nie tylko w uszach), bransoletki i ozdoby szyi
dobierać garderobę uzależnioną od pory dnia, czy też okazji – codzienna, wizytowa, sportowa, strój kąpielowy, bielizna, piżama, okrycia wierzchnie (z dodatkiem The Sims 2: Cztery pory roku)
określić priorytety życiowe – pragnienie bycia sławnym, dążenie do bogactwa, pragnienie tworzenia rodziny, chęć zdobywania wiedzy, pragnienie romansowania, pragnienie przyjemności oraz apetyt na smażony ser (z dodatkiem The Sims 2: Nocne Życie).
wybrać znak zodiaku
sprecyzować preferencje „chemii Simów” odpowiedzialne za relacje między Simami (z dodatkiem The Sims 2: Nocne Życie i nowszymi)
Dodatki do gry
Do gry co pewien czas wydawane były dodatki mające na celu jej odświeżenie, a też dzięki nim The Sims 2 zdobywa coraz to nowych wielbicieli. Wyróżnia się 3 typy takich dodatków:
Expansion Pack – duże dodatki, wprowadzające wiele nowych przedmiotów, interakcji, postaci, mebli, ubrań itd.
Mini Pack – małe dodatki, są to zwykle tylko zbiory kilkunastu nowych przedmiotów i ubrań
Stuff Pack – akcesoria, wzbogaca grę o dużą ilość nowych obiektów i ubrań oraz (czasem) interakcje.
Wydane dodatki do gry | Wydane Akcesoria |
Na studiach- dzięki temu dodatkowi Simy mogą pójść na studia i także zdobywając wysokie oceny w nauce otrzymywać dodatkowe miejsce na pragnienie albo zmianę życiowej aspiracji. Zmiany w rozgrywce to wprowadzenie wskaźnika reputacji, 4 nowe kariery (artysta, show-biznes, badacz nauk przyrodniczych, kariera paranormalna) i inne. Dodatek trafił na sklepowe półki 11 marca 2005 roku. | Zestaw świąteczny- dzięki temu dodatku simy maja teraz możliwość urządzenia prawdziwych świąt. Mogą w salonie postawić wielką choinkę lub przyozdobić okna witrażami. Jeśli zostawisz na noc ciastka, odwiedzi cię Święty Mikołaj, który podaruje twoim Simom prezent. |
Nocne życie- wprowadza nowe sposoby budowania i ozdabiania domów Simów, nowe stroje, umożliwia Simom spędzanie czasu w mieście na tańcach, karaoke, grze w kręgle czy randkach. Pojawił się nowy rodzaj aspiracji – przyjemność. Możliwe stało się także kupno samochodów i jeżdżenie nimi (wymagane jest dobudowanie garażu lub podjazdu). Rozszerzony został zasięg widoczności otoczenia. Dołączone do dodatku są też przedmieścia. Dodatek jest dostępny od 13 września 2005 roku. | Rozrywka rodzinna- nowa kolekcja ubrań, mebli, dekoracji i akcesoriów dla Simów. W dodatku są np. nowe zestawy do dekoracji domu – morski, podwodny i baśniowy, kostiumy dla dzieci i dorosłych, oraz ponad 60 nowych obiektów, w tym zamkowe łóżka, przebrania na lato, tropikalne ozdoby na ściany i wiele innych. Dodatek trafił do sklepów 14 kwietnia 2006 r. |
Własny biznes- w tym dodatku Simy mają możliwość założenia własnego biznesu – od sieci restauracji przez high-endowe sklepy elektroniczne po centra handlowe i butiki. Wprowadzono wiele udoskonaleń, między innymi windy, miejsce do tworzenia produktów ręcznie robionych, kierowanie grupą podwładnych w sklepie itd. W sklepach od 14 marca 2006 roku. | Szyk i elegancja- kolekcja luksusowych mebli, modnych ubrań i wystawnych elementów dekoracyjnych, dzięki nim Simy mogą spełniać swoje zachcianki i prowadzić wykwintne życie. Pozwala tworzyć pełne przepychu wnętrza, urządzać sypialnie, salony i jadalnie meblami najwyższej jakości. Zestaw akcesoriów oferuje 60 nowych przedmiotów. Trafił do sklepów 1 września 2006 r. |
Zwierzaki- w tym dodatku Simy mogą mieć własne zwierzaki: psy i koty. Świnki morskie, papugi i rybki można pozyskać w trybie kupowania. Zwierzęta mogą mieć własną pracę. Poszerzone zostały możliwości w trybie kupowania i w trybie budowy. Data premiery to 17 października 2006. | Na święta- akcesoria na potrzeby świąt Bożego Narodzenia, zabawy sylwestrowej, Halloween czy Wielkanocy. „Na święta” zawiera minipak „Zestaw Świąteczny” (z 40 przedmiotami) oraz 20 nowych przedmiotów. Dostępne w sklepach od 10 listopada 2006 r. |
Cztery pory roku- Do gry dodano cztery pory roku – każda trwa ok. 5 dni, jednak jak w rzeczywistym świecie, może trwać dłużej lub krócej. Dodano ogrodnictwo pozwalające tworzyć eliksiry – rośliny muszą być sadzone i zbierane w odpowiednich porach roku, jednak można również zbudować szklarnię. W dodatku pojawia się również ubranie wierzchnie, które musi być odpowiednie do danej pogody. Można również przypisać fryzury do ubrań (np. rozpuszczone włosy w ubraniu codziennym, a ładnie spięte w stroju wizytowym). Do tego wszystkie dochodzi jeszcze parę pomniejszych opcji jak np. schładzanie czy rozgrzewanie Simów napojami. Premiera odbyła się 2 marca 2007. | Impreza!- dodatek bazujący na imprezach takich jak: ślub, piknik, urodziny itp. Dojdzie 60 nowych ubrań, ozdób i innych rzeczy kojarzących się z imprezą. Polska premiera 9 kwietnia 2007, a światowa 6 kwietnia 2007 |
Podróże- ten dodatek bazuje na dodatku „Wakacje” z poprzedniej części gry, co było już wspominane. Jego premiera odbyła się 7 września 2007. W grze dostępne są trzy warianty zabawy: luksusowy apartament na rozległej, tropikalnej wyspie, biwakowanie na szczycie dziewiczej góry oraz poznawanie kultury Dalekiego Wschodu. | Moda z H&M- znajdują się tu ubrania, które zaprojektował sklep odzieżowy H&M. Premiera odbyła się 8 czerwca 2007 roku
|
Czas wolny- w tym dodatku zwrócimy uwagę na różnego rodzaju zajęcia, które Simowie będą mogli wykonywać w wolnym czasie. Zajęcia te to przede wszystkim: gra na instrumentach muzycznych, uprawianie sportu, taniec, pielęgnowanie samochodu, szukanie życia pozaziemskiego, lepienie garnków i wiele innych czynności. Premiera odbyła się 29 lutego 2008 r. | Młodzieżowy styl- zestaw akcesoriów dla nastoletnich simów, mających podkreślić ich styl i indywidualność. W sklepach od 9 listopada 2007. |
Osiedlowe życie- dzięki dużej ilości okolicznych mieszkańców łatwiej jest nawiązywać znajomości. Dostępne są nowe atrakcje jak chociażby plac zabaw dla dzieci, kawiarnia, pokazy breakdance w parku. Dodatek pozwala na zetknięcie się z nowymi grupami społecznymi, m.in.: wielbiciele technicznych gadżetów, sportsmeni oraz artystycznie zorientowani członkowie lokalnej bohemy. Simy mogą żyć w bardzo zróżnicowanychmieszkaniach – począwszy od kwater wynajętych w kilka osób, a skończywszy na luksusowych apartamentach z własnym lokajem. Do gry zostały wprowadzone także triki magiczne. Premiera odbyła się 26 sierpnia 2008. |
Kuchnia i łazienka. Wystrój wnętrz- daje możliwość wystrojenia kuchni i łazienki w dwóch stylach: romantycznym i nowoczesnym. Pojawił się 15 kwietnia 2008.
IKEA urządza dom- meble i dekoracje zaprojektowane przez firmę IKEA, na wzór dodatku zaoferowanego przez H&M. Dodatek wydany 24 czerwca 2008.
Rezydencje i ogrody- ostatnie akcesoria do gry The Sims 2. Wprowadzają nowe obiekty do ogrodu, a także wyjątkowo nowe narzędzie budowy i interakcje. Nowością jest możliwość zmieniania kąta nachylenia dachu, panel słoneczny czy zjeżdżanie po poręczy. Polska premiera 14 listopada 2008. |