Wampir

 

The Sims

Wampiry tak naprawdę tu nie występują, nawet w dodatku The Sims: Abrakadabra. Pojawia się w nim jedynie Wampirzyca Wika, która jest NPC, sprzedawczynią w Abrakadabrowie.

Wampirem można stać się jedynie za pomocą zaklęcia. Tylko dorośli, którzy dobrze panują nad urokiem Piękna czy Bestia, mogą przemienić się w wampiry, jednak tylko z wyglądu, ponieważ tacy Simowie nie mają żadnych specjalnych opcji, np. nie mogą ukąsić Sima w szyję ani zmieniać się w nietoperza.

The Sims 2

1. Wampira można spotkać od 19.00 do 6.00 w restauracji na przedmieściu. Najpierw musisz z nim się zaprzyjaźnić (długo to trwa, ponieważ wampir trudno podnosi swój pasek związku stałego, lecz gdy już to zrobisz, może cię ukąsić). Gdy się wprowadzi, kliknij na niego, a potem na Sima/Simkę, która ma się stać wampirem. Trzeba poszukać opcji Ukąś w szyję i kliknąć na nią. Twój Sim jest wampirem. Jeśli chcesz, by Simka miała dziecko z wampirem, odbywa się to w tradycyjny sposób, tyle że dziecko będzie zwykłym Simem. Może zostać wampirem, będąc nastolatkiem.

2. Musisz wpisać kod boolprop testingCheatSenabled true i kliknąć (trzymając Shift) na wybranego Sima. Szukaj opcji Make Vampire, klikając opcję więcej.

Cechy wampira:

Zamiana w nietoperza

- Skradanie się

- Spanie w trumnie

- Wieczne życie.

Wady:

- wampir nie może wyjść na słońce

- od godz. 6.00 do 19.00 musi spać w trumnie.

Czy w sims 2 nocne życie może wampir zamienić normalnego człowieka ...

 

The Sims 3

W trzecim dodatku do The Sims 3 wampiry są o wiele bardziej dopracowane, bardziej realistyczne i umiejętne, choć zostały pozbawione niektórych funkcji. Pierwszą istotną różnicą jest wygląd zewnętrzny. W The Sims 3: Po Zmroku wampiry mają błyszczące oczy, mniej widoczne na pierwszy rzut oka kły oraz bladą skórę, a także bliznę w miejscu ukąszenia. Kolejna zmiana to brak możliwości transformacji w nietoperza. W zamian za to umożliwiono im czytanie w myślach oraz szybkie poruszanie się po zapadnięciu zmierzchu. Wampiry uzyskały możliwość wychodzenia na słońce, jednak jeśli Sim-wampir będzie przebywał na nim dłużej niż 3 godziny, lekko oparzy się, jednak nie umrze, najwyżej może omdleć. Czytanie myśli oraz urok osobisty prawdopodobnie są zaczerpnięte ze Zmierzchu (Edward Cullen czyta w myślach, Jasper Hale potrafi manipulować emocjami i je odczuwać). Pojawiło się też specjalne łóżko-ołtarz, z którego mogą korzystać jedynie wampiry. Lewitują wtedy nad ołtarzem, a świeczki umieszczone na nim zapalają się. Wampir może umrzeć z pragnienia, wtedy jego duch jest czarny, a serce pulsuje czerwonym światłem.

The Sims 3: The sims 3 Wampiry Po Zmroku

 

The Sims 4

W tej części gry powstał pakiet skupiający się na wampirach. Plazmopijcę można stworzyć od razu w CAS albo poprosić o przemianę innego wampira. Nowością w czwartej części są dwie wampirze formy: normalna (ta, w której Sim będzie poruszał się na co dzień) oraz mroczna (przyjmowana np. podczas sparringów). Obydwie można zmieniać w dowolnej chwili, klikając na Sima lewym przyciskiem myszy i wybierając formę. Wampiry są pozbawione trzech potrzeb: głodu, pęcherza oraz energii. Potrzeba żywienia została zastąpiona Pragnieniem, które można zaspokoić na kilka możliwości: wyhodować owoce plazmowe, kupić pakiety plazmy, wyssać krew z Sima lub poprosić o pozwolenie wyssania z niego krwi. Energia została zastąpiona Wampirzą Mocą, którą możemy regenerować poprzez sen i mroczną medytację. Ta potrzeba pozwala nam wykorzystywać nadnaturalne moce do określonego momentu oraz przebywać na słońcu, dopóki pasek się nie skończy. Gdy Sim poprosi o przemianę, a wampir się zgodzi, dostanie on ofertę wypicia jego krwi. Wtedy naszego Sima będą przez trzy dni nękać bóle brzucha, zanik apetytu oraz wymioty po jedzeniu, aż w końcu przemieni się w plazmopijcę. 

Wampirze rangi: 

 

Każdy wampir może wzbić się na wyższy poziom w swoim genealogicznym otoczeniu. Dzięki zdobywaniu doświadczenia poprzez sparringi czy pogłębianie wiedzy o wampirologii nasze postacie mogą awansować, przez co mogą zakupić pięć nowych cech oraz wybrać 2/3 słabości. Rang jest 5, a są to:

 

- Wampirzy podlotek – ten wampir jest dość słaby.

- Niższy wampir – przygoda z dążeniem do władzy dopiero się zaczyna.

- Wyższy wampir – teraz każdy jest łasy władzy.

- Wampirzy mistrz – cel jest już prawie na wyciągnięcie ręki!

- Wielki mistrz – władza jest już w twoich rękach!

The Sims 4: Wampiry - Recenzja • Eurogamer.pl